Työharjoittelua

Nyt olen ollut hieman laiska kirjoittamaan mitään. Joko olen vain tosi saamaton tämän suhteen, tai sitten nykyinen työharjoitteluni vie kaiken ajan.
Tosiaan. Olen suorittamassa kouluni kissa- ja koirahoitolassa työharjoittelua. Teen töitä myös koulun pieneläinpuolella (jyrsijä- ja matelijatiloissa). Silloin viime vuoden lopulla keskeytyneen työharjoitteluni takia minulta jäi joitakin työpäiviä tekemättä, ja ne sovin tekeväni pois alta tuolla. Ja se on minulle ollut sopiva vaihtoehto, koska työmenetelmät, eläimet ja henkilökunta on ennestään tuttua. Hoitoviikoilla olevat opiskelijatkin ovat tuttuja - jos ei muuten niin ainakin kasvoiltaan.

Kuvittelin tämän harjoittelun olevan rankka, koska teen molemmilla puolilla töitä, ja nyt välillä tuo koirahoitolakin on ollut ihan täynnä koiria. Mutta ei, ei se ole ollutkaan rankkaa. Eniten haastetta on tuonut ehkä se, että samaan aikaan siellä olevia muita opiskelijoita (hoitoviikkolaisia) ei aina innosta asiakaspalvelutilanteet, ja ne on toisinaan siksi tyrkätty minulle, koska "en mä halua tota tehdä." Murr, ethän sinä työelämässäkään voi päättää, mitä haluat tehdä ja mitä et. Onneksi kaikki opiskelijat eivät ole olleet tuollaisia. Koska hei, vaikka minä olen tuolla työharjoittelussa ja muut opiskelijat "vain" hoitoviikolla, ihan tasapuolisesti siellä täytyy kaikkien tehdä kaikenlaisia töitä. Ja nyt olen jopa uskaltanut sanoa noihin tilanteisiin tuolla omia mielipiteitä - ennen olin niin arka, että tyydyin vain tekemään kaiken, mitä minulle sanottiin. Siitäkin huolimatta, vaikka olisi ollut ylityöllistetty olo.

Tähän mennessä kuitenkin ollut ihan jees. Toisinaan työpäivän päätteeksi lonkat ilmoittavat ihanalla kivulla, että tänään on kävelty vähän liikaa, mutta en muuten koe, että nuo työt kävisi fyysisesti päälle tai vastaavaa. Ja kun minulla on vaihtelevasti joko vain aamu- tai vain iltavuoroja, molempia saman päivän aikana tai vapaita, niin ehtii sitä levätäkin kunnolla.

Esimerkiksi tänäänkin menen vasta iltavuoroon. Huomenna taasen on aamu+iltavuorott, maanantaina vain ilta ja niin edespäin.
Kyllä minä viihdyn. Ja aika pian tämä onkin kanssa ohi. Sitten vielä on ensikuussa siivouskurssi, ja sen jälkeen ei mitään - paitsi valmistuminen kesäkuun alussa. Juhuu!

- Kiwi

Kommentit

Suositut tekstit